Stať se zabývá digitalizací dávek státní sociální podpory na Úřadu práce ČR a jejím dopadem na jeho zaměstnance. Cílem je zjistit, zda u těchto pracovníků došlo k přijetí nově zaváděných nástrojů digitalizace dávek státní sociální podpory, která je součástí transformace a modernizace úřadů práce, a zda ztotožnění s cíli organizace a procesem k jejich dosažení způsobilo spokojenost či nespokojenost pracovníků. Uskutečněný kvalitativní výzkum formou focus-groups poskytuje velké množství názorů a postojů zaměstnanců a poukazuje na vznik pracovní nespokojenosti ve vztahu k digitalizaci dávek státní sociální podpory. Digitalizace na úřadech práce není dosud zcela akceptována zaměstnanci ani klienty (svědčí o tom i velké množství žádostí podávaných papírovou formou). Přestože digitalizace sociálních dávek představuje významný krok směrem k modernizaci veřejné správy, nelze ji realizovat bez důkladného testování a bez dostatečného časového prostoru pro seznámení se s novými pracovními postupy.
Abstrakt
Klíčová slova
Úřad práce ČR, digitalizace, dávky státní sociální podpory, pracovní spokojenost